Sluiten

Gynaecologisch

Nagels

Healite ledtherapie

Healite ledtherapie, ook wel bekend als Low-Level Light Therapy (LLLT) of fotobiomodulatie, is een niet-invasieve behandelmethode waarbij gebruik wordt gemaakt van specifieke golflengtes van licht om de huid te stimuleren, genezen en verjongen. De behandeling maakt gebruik van lage niveaus van lichtenergie, meestal in de vorm van licht-emitterende dioden (LED's), om positieve effecten op celactiviteit te bewerkstelligen.
De behandeling is over het algemeen comfortabel en vereist geen hersteltijd. Het aantal sessies dat nodig is, kan variëren afhankelijk van de specifieke behoeften van de patiënt en het beoogde doel. Healite LED-therapie wordt vaak gebruikt als een aanvullende procedure in esthetische en dermatologische praktijken.

scroll

Prijsindicatie

vanaf € 50

Behandeltijd

20 minuten

Boek online je afspraak
Led therapie

Indicaties

Huidverjonging: De specifieke golflengtes van licht hebben gunstige effecten op de collageenproductie, waardoor de huid strakker en steviger wordt.

Wondgenezing: Healite ledtherapie versnelt het natuurlijke genezingsproces van de huid, wat voordelig is voor wonden, littekens en beschadigde huidgebieden.

Anti-inflammatoir: Het heeft ontstekingsremmende eigenschappen en kan helpen bij het verminderen van ontstekingen en roodheid in de huid.

Pijnverlichting: Deze therapie wordt soms gebruikt voor de verlichting van pijnlijke aandoeningen, zoals artritis, door de productie van natuurlijke pijnstillende chemicaliën in het lichaam te stimuleren.

Acnébehandeling: Healite ledtherapie kan ook gunstig zijn bij de behandeling van acne door ontstekingen te verminderen en de algemene huidgezondheid te verbeteren.